Ga jij mee met onze slaaptrein?
verantwoord en ontspannen op reis
 Bespaar 93% Co2-uitstoot t.o.v. vliegen
 Reizen zonder overstap
 Onbeperkt bagage meenemen
 Kom uitgerust aan op je bestemming
Over GreenCityTrip
Kan ik ook een los treinkaartje kopen in plaats van een pakketreis?
Kan ik ook een los treinkaartje kopen in plaats van een pakketreis?
Ja, dat is mogelijk. Klik hiervoor in onze menubalk op 'ticket-only'.
Is het mogelijk om een groepsboeking te maken met een groot gezelschap?
Is het mogelijk om een groepsboeking te maken met een groot gezelschap?
Jazeker, de trein is uitermate geschikt voor het organiseren van uw eigen groepsreis. In onze trein zijn 700 bedden aanwezig. U kunt via service@greencitytrip.nl een aanvraag indienen. Geeft u hierbij aan naar welke bestemming en op welke datum u zou willen reizen. Ook horen wij graag hoeveel personen het betreft en in welke reisklasse u zou willen reizen. Wij kunnen u dan een offerte toesturen. Een groepsboeking maken heeft diverse voordelen, waaronder dat de namen van de deelnemers pas kort voor vertrek doorgegeven hoeven te worden en dat wij ervoor kunnen zorgen dat u bijvoorbeeld met uw groep verblijft in één of aansluitende rijtuigen. Wij bieden de speciale service voor groepsreizen aan vanaf de bezetting van een volledig rijtuig. Dat zijn 20 personen voor onze luxe klasse, 40 personen voor onze premium klasse of 60 personen voor onze economy klasse. Wilt u met minder mensen op reis? Dan kunt u losse boekingen maken van maximaal 9 personen per boeking via onze website.
Ik wil een boeking maken voor meer dan 9 personen, hoe doe ik dit?
Ik wil een boeking maken voor meer dan 9 personen, hoe doe ik dit?
Wij bieden een speciale service voor groepsreizen aan vanaf de bezetting van een volledig rijtuig. Dat zijn 20 personen voor onze luxe klasse, 40 personen voor onze premium klasse of 60 personen voor onze economy klasse. Neemt u voor de aanvraag van een groepsboeking contact op via service@greencitytrip.nl en geef aan wanneer u op reis zou willen met hoeveel personen. Als u nog andere speciale wensen heeft kunt u dat ook vermelden. Wilt u met minder personen op reis? Dan kunt u losse boekingen maken van maximaal 9 personen per boeking via onze website.
Waar kan ik de algemene voorwaarden terugvinden?
Waar kan ik de algemene voorwaarden terugvinden?
Deze kunt u helemaal onderaan de website terugvinden.
Wat is de minimale leeftijd om te kunnen boeken?
Wat is de minimale leeftijd om te kunnen boeken?
Passagiers van 18 jaar en ouder mogen zelfstandig op reis. Wanneer u jonger bent dan 18 jaar dan is het mogelijk om te reizen wanneer er een medereiziger ouder is dan 18 jaar.
Is het mogelijk om alleen te reizen?
Is het mogelijk om alleen te reizen?
Ja, dit is mogelijk. Tijdens het reserveren kunt u aangeven alleen te reizen door het aantal passagiers op '1' te zetten.
Wat is standaard inbegrepen bij iedere reis?
Wat is standaard inbegrepen bij iedere reis?
Wanneer u bij GreenCityTrip een reis boekt zijn de volgende reisonderdelen inbegrepen (tenzij nadrukkelijk anders vermeld): retourticket met de trein vanaf het door u geselecteerde vertrekstation, handbagage, een grote koffer en verblijf in een accommodatie met minimaal 3 sterren en een privé badkamer. Boekt u een 'ticket-only' arrangement? Dan is alleen het vervoer met de trein inbegrepen en is uw hotelverblijf dus niet inbegrepen.
Welke vertrekdata zijn er mogelijk?
Welke vertrekdata zijn er mogelijk?
U kunt tijdens het reserveren in de kalender alle beschikbare vertrekdata vinden. U kunt ook op de individuele pagina's van onze bestemmingen alle data terugvinden wanneer onze trein vertrekt.
Is het mogelijk om kinderen en baby's mee te nemen op reis?
Is het mogelijk om kinderen en baby's mee te nemen op reis?
Ja, dat is mogelijk. Wanneer u wilt reizen met een kind (tussen 2 en 16 jaar) of een baby (jonger dan 2 jaar) dan dient u ook voor deze persoon een reservering te maken. Hier geldt geen speciaal kortingstarief voor, het kind wordt als een aparte reiziger (volwassene) beschouwd en krijgt ook een eigen plaats in de trein en een eigen bed in het hotel. Let op: wanneer kinderen of baby's worden bijgeboekt kan er geen rekening worden gehouden met wensen voor bepaalde accommodaties met speciale voorzieningen voor kinderen.
Hoe boek ik een reis?
Hoe boek ik een reis?
Alle beschikbare reizen kunt u vinden op onze website. U kunt op onze website direct een reservering maken door te klikken op de gewenste bestemming en vervolgens naar beneden te scrollen.
Wat kan ik optioneel bijboeken tijdens het reserveren?
Wat kan ik optioneel bijboeken tijdens het reserveren?
U kunt tijdens het reserveren de opties bekijken die u kunt bijboeken. De mogelijkheden verschillen per bestemming.
Ik heb mijn boekingsbevestiging niet ontvangen, wat moet ik doen?
Ik heb mijn boekingsbevestiging niet ontvangen, wat moet ik doen?
Wij sturen u binnen 7 kalenderdagen na het reserveren uw boekingsbevestiging per e-mail toe. Deze kan in uw ongewenste berichten terecht zijn gekomen. Controleert u dit eerst. Kunt u de bevestiging niet terugvinden? Neem dan altijd meteen contact met ons op. Wij kunnen u dan de bevestiging nogmaals toesturen en/of uw e-mailadres corrigeren als dat nodig is.
Zijn alle belastingen bij de prijs inbegrepen?
Zijn alle belastingen bij de prijs inbegrepen?
Ja, belastingen zijn bij de prijs inbegrepen, behalve de toeristenbelasting. Deze wordt bij aankomst in het hotel bij u in rekening gebracht door het hotel. De hoogte van de toeristenbelasting verschilt per bestemming en is tussen de € 0 en € 7 per persoon, per nacht.
Is toeristenbelasting en de resortfee inbegrepen in de reissom?
Is toeristenbelasting en de resortfee inbegrepen in de reissom?
Nee, toeristenbelasting en de resortfee zijn niet inbegrepen in de reissom en dient voldaan te worden in de accommodatie. Of u toeristenbelasting moet betalen verschilt per bestemming en de hoogte verschilt tussen de € 0 en € 7 per persoon, per nacht.
Over de treinreis
Hoe werkt het met de instapkaarten en hoe kom ik door de poortjes op de stations?
Hoe werkt het met de instapkaarten en hoe kom ik door de poortjes op de stations?
U ontvangt 4 dagen voor vertrek uw instapkaarten per e-mail. Op uw instapkaarten staat een QR code. U kunt uw instapkaarten printen of op uw mobiele telefoon bewaren. De QR code geeft toegang tot de NS stations in Nederland. U kunt deze QR code voor de scanner houden om het poortje te openen.
Spreekt het personeel in de trein Nederlands?
Spreekt het personeel in de trein Nederlands?
Ja, aan boord van de trein zijn Nederlandse stewards aanwezig om al uw vragen te beantwoorden en u waar nodig te helpen tijdens uw verblijf in onze trein.
Kunnen de vertrektijden/aankomsttijden van de trein wijzigen?
Kunnen de vertrektijden/aankomsttijden van de trein wijzigen?
Om operationele redenen kan het voorkomen dat wij een wijziging moeten doorvoeren. Wij vermelden daarom altijd dat alle vertrek- en aankomsttijden onder voorbehoud van wijzigingen zijn. In de meeste gevallen, als het al gebeurt, zal een wijziging voor vertrek niet meer dan 60 minuten afwijken dan de vertrektijden die u in het reserveringsproces gezien heeft. Wij sturen u altijd een e-mail om u te verwittigen van de wijziging. Ook ontvangt u 4 dagen voor vertrek uw instapkaarten: hierop staan altijd de definitieve vertrektijden aangegeven. Tijdens een lange treinreis kan het gebeuren dat zich omstandigheden voordoen waardoor onze trein juist eerder of later aankomt op de eindbestemming. Hierover houdt het personeel aan boord van de trein u natuurlijk op de hoogte.
Hoe groot zijn de bedden in de trein?
Hoe groot zijn de bedden in de trein?
Het formaat van de bedden verschilt per reisklasse. De afmetingen zijn (LxB) ongeveer als volgt: economy klasse: 190 x 60 cm, in premium klasse: 190 x 66 cm en in onze luxe klasse: 197 x 79 cm.
Is er internet (WiFi) aanwezig in de trein?
Is er internet (WiFi) aanwezig in de trein?
Nee, dit is niet aanwezig in onze trein. U kunt natuurlijk wel gebruik maken van (gratis) roaming op uw mobiele telefoon van uw provider binnen uw normale abonnement.
Kan ik opstappen in ieder station in Nederland?
Kan ik opstappen in ieder station in Nederland?
Nee, u kunt enkel instappen op de stations zoals wij u laten zien bij het maken van uw reservering. Om naar dit station te komen heeft u (indien u met NS reist) een los kaartje nodig. Onze trein is een private gecharterde trein en is niet verbonden met NS of andere vervoerders.
Kan ik mijn eigen coupe en plaats in de trein kiezen?
Kan ik mijn eigen coupe en plaats in de trein kiezen?
Tijdens het maken van uw reservering kunt u kiezen voor de optie om uw coupé privé te maken. U kunt dan meteen kosteloos de plaats van uw coupé in de trein kiezen. Kiest u hier niet voor dan kunt u tegen betaling een ligplaats reserveren naar keuze. Dat is bijvoorbeeld handig als u zeker wilt weten dat u bij elkaar in de coupé ligt. Kiest u hier niet voor? Dan doen wij ons best u bij elkaar te plaatsen, op basis van beschikbaarheid.
Is een privé coupe voor mijn reisgezelschap gratis?
Is een privé coupe voor mijn reisgezelschap gratis?
Als u op reis gaat met exact het aantal reizigers dat in een coupé kan verblijven (6 in economy, 4 in premium of 2 in luxury) dan kunt u tijdens het reserveren gratis de optie 'Ja, ik wil een privé coupé' aanklikken. U kunt daarna dan ook meteen gratis uw exacte plaats in de trein kiezen. Reist u met minder reizigers? Dan kunt u tegen een reductietarief de lege plaatsen afkopen. Hoeveel dit kost verschilt per bestemming en reisgezelschap: dit kunt u zien bij het maken van uw boeking.
Hoe werkt het met beddengoed voor mijn slaapplaats in de trein?
Hoe werkt het met beddengoed voor mijn slaapplaats in de trein?
Of beddengoed inbegrepen is bij uw arrangement dat verschilt per aanbieder en per arrangement. Controleert u dit. Beddengoed is niet standaard inbegrepen uit duurzaamheidsoverwegingen: wij willen het milieu niet onnodig belasten. U kunt er zelf voor kiezen bijvoorbeeld een slaapzak en kussen mee te nemen of een set beddengoed te reserveren tijdens het maken van uw boeking. Reserveert u bij ons beddengoed? Dan krijgt u zowel op de heenreis als op de terugreis een schone gewassen set beddengoed + kussen van ons uitgereikt.
Wat zijn de belangrijkste regels in de trein?
Wat zijn de belangrijkste regels in de trein?
Aan boord van onze treinen gelden een aantal basisregels: Behandel elkaar met respect, Al uw bagage neemt u mee in uw coupé, Na middernacht is het stil en zijn er geen onnodige bewegingen in de trein, Het meenemen van eigen hapjes en drankjes is toegestaan: echter vragen wij u het drankgebruik minimaal te houden.
Kan ik een fiets meenemen in de trein?
Kan ik een fiets meenemen in de trein?
Op dit moment hebben wij geen ruimte om fietsen te kunnen laten meenemen in de trein. Voor de toekomst houden wij wel rekening met deze wens bij eventueel nieuw te gebruiken materieel. Nieuws hierover kunt u volgen op onze website en op onze social media kanalen.
Kan ik een huisdier meenemen in de trein?
Kan ik een huisdier meenemen in de trein?
Nee, het meenemen van huisdieren is momenteel niet mogelijk. Dit omdat u bij ons altijd een pakketreis boekt en in de hotels het meenemen van een huisdier ook niet mogelijk is. U kunt dus geen huisdier meenemen op reis, ook niet als u verblijft in uw eigen privé coupe.
Is er een stopcontact aanwezig in mijn coupé?
Is er een stopcontact aanwezig in mijn coupé?
In de economy klasse zijn geen stopcontacten aanwezig. In onze premium en luxe klasse zijn wel stopcontacten aanwezig in alle coupés. Let op: de stopcontacten zijn bedoeld voor het opladen van bijvoorbeeld mobiele apparaten of het gebruik van een laptop of tablet. De maximum capaciteit is 90 watt per stopcontact. U kunt dus geen waterkoker, föhn of andere apparaten die meer dan 90 watt vragen aansluiten op de stopcontacten in de trein.
Is er een boordrestaurant of restauratierijtuig aanwezig?
Is er een boordrestaurant of restauratierijtuig aanwezig?
Nee, in plaats hiervan kunt u bij het maken van uw reservering kiezen voor een snack- en ontbijtpakket. In dit pakket zitten versnaperingen voor de avond en een ontbijt voor in de ochtend samen met water en drankjes. Als u dit pakket bijboekt (voor € 29,-) dan krijgt u zowel op de heenreis als op de terugreis een pakket uitgereikt.
Ik ga mee naar Innsbruck en wil daar wintersporten. Kan ik ski's of een snowboard meenemen in de trein?
Ik ga mee naar Innsbruck en wil daar wintersporten. Kan ik ski's of een snowboard meenemen in de trein?
Ja, u mag uw ski's of een snowboard gratis meenemen in onze trein. Geef dit aan bij een van onze stewards, hiervoor is namelijk speciaal een opslagruimte vrij gehouden. Op die manier houdt u ruimte over in uw coupé voor uw andere bagage.
Kan ik een auto of motor bijboeken en meenemen in de trein?
Kan ik een auto of motor bijboeken en meenemen in de trein?
Nee, dit is niet mogelijk. Wij hebben alleen rijtuigen met bedden.
Stopt de trein onderweg nog?
Stopt de trein onderweg nog?
Onderweg naar Milaan stoppen we 1 maal in Innsbruck. Onderweg naar Venetië stoppen we eerst in Innsbruck en dan in Verona. Naar Praag en Wenen rijden we non-stop. Er zal onderweg verder niet gestopt worden (op de Nederlandse instapstations na) om passagiers te laten in- of uitstappen. Hooguit vinden er enkele geplande stops plaats aan de grens of om andere treinen te laten passeren, maar daar zal u geen hinder van ondervinden tijdens uw nachtrust in de trein.
Moet ik overstappen?
Moet ik overstappen?
Nee, als u bij ons boekt hoeft u nooit over te stappen wanneer u eenmaal aan boord van onze trein bent. Wij rijden rechtstreeks naar alle bestemmingen.
Kan ik koffie, thee of eten kopen in de trein?
Kan ik koffie, thee of eten kopen in de trein?
Op dit moment bieden wij alleen in onze luxury klasse een koffie- en theeservice aan. Wij verkopen momenteel geen etenswaren en dranken aan boord van onze trein. Wij adviseren iedere reiziger dus om zelf voldoende eten en drinken (met name drinkwater) mee te nemen voor de duur van de treinreis.
Is de trein van GreenCityTrip nieuw?
Is de trein van GreenCityTrip nieuw?
Nee, onze rijtuigen zijn niet nieuw en zijn enkele tientallen jaren oud. Echter zijn deze wel van binnen gereviseerd en natuurlijk worden deze voor het begin van iedere rit gereinigd en in goede staat gebracht. In de luxury en premium klasse zijn stopcontacten aanwezig, evenals airconditioning. Ondanks de leeftijd van de rijtuigen zijn deze qua uitvoering en comfort vergelijkbaar met gangbare nachttreinen in Europa.
Kan ik roken in de trein of tijdens een stop onderweg?
Kan ik roken in de trein of tijdens een stop onderweg?
Nee, er geldt een strikt niet-roken beleid in onze trein en rookmelders zijn zowel op de toiletten, in de gangen als in de coupes aanwezig. Onderweg is geen gelegenheid om uit te stappen en te roken. Kiest u er toch voor om te roken aan boord van onze trein, dan zal ons boordpersoneel moeten ingrijpen en u bij de eerst volgende gelegenheid verzoeken de trein te verlaten, dan al niet onder begeleiding van de lokale autoriteiten.
Over het hotel
We reizen met 3 of meer personen, hoe werkt het met de hotelkamer?
We reizen met 3 of meer personen, hoe werkt het met de hotelkamer?
U zal verblijven op een 3-persoonskamer (indien beschikbaar) wanneer u reist met 3 personen. Reist u met bijvoorbeeld 4 personen? Dan zal u verblijven op 2x een 2-persoonskamer.
In wat voor accommodatie verblijf ik en hoe is de ligging?
In wat voor accommodatie verblijf ik en hoe is de ligging?
Tijdens het reserveren kunt u eenvoudig de locatie van de beschikbare accommodaties bekijken. Onder de afbeelding van het hotel klikt u op 'weergeven op kaart'. U kiest zelf in welk hotel u zou willen verblijven en kunt zo uw reis naar wens samenstellen.
Heb ik altijd een eigen badkamer?
Heb ik altijd een eigen badkamer?
Ja, alle hotelkamers waar wij onze reizigers accommoderen hebben een eigen badkamer met toilet. U hoeft dus geen badkamer te delen met andere gasten in het hotel.
Kan ik een early check-in reserveren?
Kan ik een early check-in reserveren?
Ja, bij geselecteerde hotels kunt u een early check-in reserveren. U kunt dan direct na de aankomst van onze trein inchecken en heeft meteen toegang tot uw kamer. Tijdens het maken van uw reserveren tonen wij u de beschikbare mogelijkheden. Deze speciale optie is namelijk niet bij alle hotels beschikbaar en is beperkt beschikbaar.
Wat voor hotels kan ik kiezen voor mijn verblijf?
Wat voor hotels kan ik kiezen voor mijn verblijf?
Wij werken alleen met hotels met tenminste 3 sterren, een goede online beoordeling (minimaal een 7,5 gemiddeld) en ook zijn de hotels niet verder dan 30 minuten reizen met het openbaar vervoer uit het centrum gelegen. De precieze hotels die beschikbaar zijn op uw reisdata kunt u bekijken tijdens het maken van uw reservering.
Ik kom 's ochtends aan maar kan pas 's middags inchecken in het hotel, wat nu?
Ik kom 's ochtends aan maar kan pas 's middags inchecken in het hotel, wat nu?
Standaard kunt u inderdaad pas in de middag inchecken in uw hotelaccommodatie, behalve als u vooraf bij ons de early check-in heeft gereserveerd. U kunt wel 's ochtends uw bagage kosteloos stallen in het hotel, zo kan uw stedentrip meteen beginnen. U kunt dan later terugkeren om in te checken en toegang te krijgen tot uw kamer.
Over mijn arrangement
Is ontbijt inbegrepen bij mijn arrangement?
Is ontbijt inbegrepen bij mijn arrangement?
Zowel ontbijt in het hotel als ontbijt in de trein is niet standaard inbegrepen. U kunt dit desgewenst tijdens het maken van uw reservering tegen een gunstige combinatieprijs bijboeken.
Wat staat er in mijn boekingsbevestiging?
Wat staat er in mijn boekingsbevestiging?
"In uw boekingsbevestiging kunt u onder andere de volgende informatie terugvinden: Informatie over de instapprocedure van de trein en het ontvangen van uw instapkaarten. Het vertrek- en aankomststation van uw reis. De vertrek- en aankomstttijden van de treinreis. Informatie over hoeveel bagage u kunt meenemen. Details van de hotelaccommodatie waar u in verblijft. Ook kunt u in uw bevestiging nog een aantal handige tips en trucs lezen om uw reis zo aangenaam mogelijk te kunnen laten verlopen, wij vragen u de bevestiging nauwkeurig door te lezen."
Klopt het dat ik geen hotelvoucher heb ontvangen?
Klopt het dat ik geen hotelvoucher heb ontvangen?
Ja dat klopt: uw boekingsbevestiging is het document waarmee u kunt inchecken bij uw hotelaccommodatie.
Wanneer ontvang ik mijn boekingsbevestiging?
Wanneer ontvang ik mijn boekingsbevestiging?
U ontvangt de boekingsbevestiging binnen 7 dagen na het boeken van uw arrangement. We doen ons best om u zo snel mogelijk de volledige documentatie toe te sturen. U ontvangt alle documentatie altijd per e-mail. Wij verzenden geen post.
Wanneer heb ik alle reisbescheiden compleet?
Wanneer heb ik alle reisbescheiden compleet?
"Voordat u op reis gaat heeft u de volgende documentatie van ons ontvangen: - 7 dagen na reserveren: de boekingsbevestiging met informatie over uw reis en hotelaccommodatie. - 4 dagen voor vertrek: de instapkaarten. Deze instapkaart is tevens voorzien van een QR code om de toegangspoortjes van de Nederlandse stations te openen."
Wat is niet inbegrepen bij mijn arrangement?
Wat is niet inbegrepen bij mijn arrangement?
Eventuele plaatselijke belastingen (zoals toeristenbelasting) zijn niet inbegrepen bij uw reis en dienen tijdens het reserveren of ter plaatse voldaan te worden. Ook is een transfer van het station naar uw hotel niet standaard inbegrepen. U kunt echter voordelig en eenvoudig gebruik maken van het plaatselijke openbaar vervoer. Tevens raden wij u aan een reisverzekering af te sluiten.
Is er een transfer inbegrepen bij mijn reis?
Is er een transfer inbegrepen bij mijn reis?
Nee, transfers zijn niet inbegrepen. U kunt ter plaatse gebruik maken van het openbaar vervoer of een taxi nemen naar uw hotelaccommodatie.
Wat moet ik doen bij vertraging?
Wat moet ik doen bij vertraging?
In het geval uw trein vertraagd is, dan zal dit kenbaar worden gemaakt via de informatieborden op het station. Wij verzoeken u in alle gevallen van vertraging te wachten op informatie. Het is niet mogelijk een terugbetaling te ontvangen van de reissom wanneer u geen gebruik maakt van uw reis vanwege vertraging.
Hoeveel bagage mag ik meenemen op reis?
Hoeveel bagage mag ik meenemen op reis?
U mag zoveel bagage meenemen als u wilt. Het is echter wel van belang dat uw bagage in uw eigen coupe past. Er mag geen bagage in de gangpaden of op de balkons staan. Wij raden daarom aan om voor uw eigen comfort max. 1 stuks handbagage mee te nemen en 1 grote koffer. Het is in verband met uw en andermans veiligheid niet toegestaan om fietsen of andere (te) grote voorwerpen die niet in uw coupe passen mee te nemen.
Met welke reisdocumenten mag ik reizen?
Met welke reisdocumenten mag ik reizen?
Met een identiteitskaart of een paspoort. Rijbewijzen zijn niet geldig als reisdocument binnen Europa. Uw reisdocument dient geldig te zijn wanneer u de reis maakt (dus niet nog 3 maanden na terugkomst).
Speciale verzoeken en klachten
Hoe kan ik contact opnemen op reis bij een noodgeval/onregelmatigheid?
Hoe kan ik contact opnemen op reis bij een noodgeval/onregelmatigheid?
Tijdens de treinreis kunt u zich wenden tot een van de aanwezige stewards. Zij staan altijd voor u klaar. Wanneer u op uw bestemming bent en een noodgeval of onregelmatigheid heeft moet u contact opnemen met ons noodnummer dat staat vermeld in de boekingsbevestiging. Vervolgens kunnen we de problemen zo spoedig mogelijk voor u oplossen, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Wij doen ons uiterste best iedereen naar tevredenheid te helpen. Is er tijdens uw reis iets niet naar wens? Heeft u opmerkingen over de schoonmaak of mist u iets in uw treincoupé? Heeft u overlast van medereizigers? U moet dit dan direct melden bij het servicepersoneel aan boord van onze trein. Als u klachten niet direct meldt en ons niet de kans geeft deze direct op te lossen, iets wat wij altijd zullen nastreven te doen, dan komt u daarna niet in aanmerking voor compensatie of een vergoeding. Hetzelfde geldt voor klachten tijdens uw verblijf in uw hotel: meldt u deze direct bij de receptie. Lost deze het niet naar wens op? Bel dan het noodnummer dat in uw boekingsbevestiging staat. Hiermee geeft u ons de kans de ontstane situatie op te lossen. Belt u ons niet, dan zijn wij niet op de hoogte van uw onvrede en kunnen wij het dus ook niet voor u verhelpen. Het is dus zeer belangrijk om ons meteen te contacteren. Mocht u toch een klacht of opmerking hebben reeds voor vertrek of bij terugkomst dan kunt u deze indienen via onze Live Chat service of per e-mail. Wij kunnen klachten uitsluitend in behandeling nemen wanneer deze bij ons via de chat of per e-mail zijn ingediend.
Kan ik medische apparaten en/of speciale medicijnen meenemen aan boord van de trein?
Kan ik medische apparaten en/of speciale medicijnen meenemen aan boord van de trein?
Ja, dat is mogelijk. Wel is het belangrijk dat dit veilig kan worden opgeborgen in uw eigen coupé.
Zijn de treinen makkelijk toegankelijk voor minder-valide reizigers?
Zijn de treinen makkelijk toegankelijk voor minder-valide reizigers?
Helaas zijn onze treinen niet ingericht op minder-valide reizigers, ook is er voor het instappen een korte klim op een trappetje nodig. Ook zijn de smalle gangpaden en toiletten niet geschikt voor rolstoelgebruikers. Als dit voor u geen probleem is, dan kunt u overigens wel een inklapbare rolstoel of rollator kosteloos meenemen op reis. Een scootmobiel meenemen is niet mogelijk.
Kan ik een kinderwagen of buggy meenemen in de trein?
Kan ik een kinderwagen of buggy meenemen in de trein?
Ja, dit is kosteloos mogelijk. Let er wel op dat uw kinderwagen of buggy makkelijk inklapbaar is. Geef dit aan bij een van de stewards, dan kunnen wij uw kinderwagen of buggy in een aparte ruimte stallen. Op die manier houdt u in uw coupé ruimte over voor andere bagage.
Ik had vertraging, heb ik recht op compensatie?
Ik had vertraging, heb ik recht op compensatie?
Vervelend dat u vertraging heeft ondervonden tijdens uw treinreis. Wij doen ons best om u conform planning op tijd te brengen naar uw bestemming, maar soms hebben wij te maken met externe storingen of een situatie op het spoor waardoor wij onverhoopt later arriveren dan gepland. Tijdens een lange treinreis is de kans groter dan bij een korte treinreis dat vertraging ontstaat. Onze trein is geen openbaar vervoer, maar valt onder de categorie 'Buitengewoon Vervoer' en heeft geen regulier karakter. Dit omdat wij enkele keren paar maand chartertreinen afwisselend laten rijden naar diverse bestemmingen. U heeft daarnaast een pakketreis geboekt. U heeft bij vertraging van enkele uren geen recht op compensatie.
Wijzigen/annuleren
Kan ik mijn reisdatum later nog wijzigen?
Kan ik mijn reisdatum later nog wijzigen?
Wanneer u de 'flex' optie heeft bijgeboekt kunt u tot 14 dagen voor vertrek de datum van uw reis wijzigen. Indien u geen 'flex' optie heeft bijgeboekt is het helaas niet meer mogelijk nog wijzigingen in uw reservering aan te brengen. Het is wel mogelijk om passagiersnamen te wijzigen.
Kan ik mijn reis annuleren?
Kan ik mijn reis annuleren?
Nee, dit is niet mogelijk. Wel kunnen we u voorzien van documentatie voor uw reis- of annuleringsverzekering. We verzoeken het u ons te melden wanneer u niet meer zal reizen om vertraging voor andere passagiers te voorkomen. Er zal in geen geval een terugbetaling plaatsvinden: hiervoor kunt u uw annuleringsverzekering contacteren.
Kan ik de namen van de passagiers wijzigen?
Kan ik de namen van de passagiers wijzigen?
Wanneer u tijdens het reserveren de 'flex' optie bijboekt, kunt u tot 7 dagen voor vertrek de passagiersnamen kosteloos wijzigen. Indien u dit niet heeft bijgeboekt kunt u passagiersnamen wijzigen voor 75 euro per persoon.
Kan ik nog extra personen bijboeken na het reserveren?
Kan ik nog extra personen bijboeken na het reserveren?
Achteraf een bestaande boeking wijzigen en daar een extra persoon aan toevoegen is niet mogelijk. Wat wel kan is dat u voor de extra persoon die u wilt bijboeken voor dezelfde trein een nieuwe losse reservering maakt en daarbij een plaats reserveert in of in de buurt van de bestaande coupé van uw al bestaande reservering.
Kan ik nadat ik de bevestiging heb ontvangen mijn vertrekstation wijzigen?
Kan ik nadat ik de bevestiging heb ontvangen mijn vertrekstation wijzigen?
U mag op ieder van de stations die wij aandoen in Nederland instappen. U hoeft uw boeking hiervoor niet te wijzigen. Let u wel op de dienstregeling zodat u de juiste vertrektijd in acht neemt. In uw boekingsbevestiging en op uw instapkaarten staat alleen de vertrektijd van het door u gekozen opstapstation. Informeert u bij onze klantenservice naar de vertrektijden van andere stations.
Coronavirus en reizen
Wat als mijn bestemming een negatief reisadvies krijgt?
Wat als mijn bestemming een negatief reisadvies krijgt?
Als de Nederlandse overheid een negatief (oranje of rood) reisadvies afgeeft voor de bestemming van uw reis dan kunt u kiezen uit 2 opties: een terugbetaling binnen 14 dagen of een gratis omboeking naar een andere reisdatum of andere bestemming. Mocht de situatie op de bestemming snel veranderen als u al ter plaatse bent, dan kunnen wij per ommegaande een repatriëring opstarten. Dit omdat onze trein altijd ter plaatse blijft wachten tot u weer terug reist. Zo bent u verzekerd van een veilige en gegarandeerde terugreis.
Aan welke (inreis) regels moet ik mij houden voor mijn bestemming?
Aan welke (inreis) regels moet ik mij houden voor mijn bestemming?
Dit verschilt per bestemming, hiervoor kunt u het reisadvies van de Rijksoverheid teruglezen op: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen. U dient zich te houden aan de vereisten van de eindbestemming. Gaat u bijvoorbeeld op reis naar Italië, dan kijkt u naar de regels voor dat land. Op het moment van schrijven (23 augustus 2021) accepteren alle landen een vaccinatiebewijs (CoronaCheck app) en hoeft u niet in quarantaine bij aankomst op de bestemming of bij thuiskomst in Nederland.
Wat zijn de maatregelen in de trein?
Wat zijn de maatregelen in de trein?
Op het moment van schrijven (15 oktober 2021) geldt dat u in openbare ruimtes in de trein een mondkapje moet dragen. Dat geldt dus ook als u kiest voor verblijf in een gedeelde coupe met voor u onbekende medereizigers: dan draagt u een mondkapje behalve tijdens het slapen. Kiest u voor een privé coupe voor alleen uw eigen reisgezelschap? Dan hoeft u in uw eigen coupé geen mondkapje te dragen. U kunt voor alle reisklassen kiezen voor een privé coupe tijdens het maken van uw reservering voor een meerprijs.
Wat als ik niet voldoe aan de inreis eisen van mijn bestemming en er geen negatief reisadvies is?
Wat als ik niet voldoe aan de inreis eisen van mijn bestemming en er geen negatief reisadvies is?
Als er een positief (geel of groen) reisadvies voor uw bestemming is afgeven door de Nederlandse overheid dan kunt u probleemloos op reis, mits u voldoet aan de eisen van de bestemming. Deze eisen kunt u terugvinden op https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen. Als een land bijvoorbeeld vraagt dat u een vaccinatiebewijs moet laten zien maar u bent niet gevaccineerd, dan heeft u geen recht op terugbetaling van de reissom. Hetzelfde geldt als een land vereist dat u een coronatest doet en u kunt geen testbewijs laten zien, ook dan heeft u geen recht op terugbetaling van de reissom. Het is uw verantwoordelijkheid om te voldoen aan de inreisvoorwaarden (en bijvoorbeeld ook een paspoort of ID-kaart mee op reis te nemen). Onze verwachting hierin is dat veruit de meest gemakkelijke oplossing is dat u zich tijdig laat vaccineren omdat dan het zogenaamde EU coronapaspoort (CoronaCheck app) nagenoeg altijd een uitkomst biedt.
Wat als er een negatieve testuitslag nodig is om op reis te gaan voor niet gevaccineerden en mijn test positief is?
Wat als er een negatieve testuitslag nodig is om op reis te gaan voor niet gevaccineerden en mijn test positief is?
Hiervoor kunt u een reis/annuleringsverzekering bij diverse verzekeraars afsluiten. Er zijn verschillende verzekeraars die het risico van een positieve testuitslag dekken en u dan de reissom terugbetalen.